sreda , 20. aprila 2022
Fleksitarijanstvo

Nov način prehranjevanja: fleksitarijanstvo

V šali bi lahko rekli, da toliko, kolikor je ljudi, toliko je različnih diet in načinov prehranjevanja. Ko že misliš, da si videl vse, se pojavi nekaj novega. In kaj je fleksitarijanstvo? Na prvi pogled nas beseda potegne k vegetarijanstvu, kar v resnici tudi drži, a začetni »fleksi« namiguje na malo popusta.

Tudi to drži. Fleksitarijanstvo je vegetarijanstvo z občasnimi grehi v obliki kvalitetnega mesa ali drugih živalskih izdelkov. Načeloma za zdravo prehranjevanje velja, da se prehranjujemo s svežimi in raznovrstnimi živili, ki naj bodo čim manj predelana. Tudi fleksitarijanstvo sloni na tem prepričanju.

Zelo zdrava dieta

Pri fleksitarijanstvu gre v resnici za zelo zdravo dieto, saj poleg svežega sadja in zelenjave zajema še nekaj kvalitetnega mesa, ki našemu telesu močno koristi. Kopico mineralov in beljakovin vnesemo vanj z mesom, ki pa ne sme biti predhodno predelano.

Kvalitetno meso
Pri fleksitarijanstvu si meso lahko privoščimo enkrat ali dvakrat na teden.

Za zdravo uživanje mesa velja tudi, da le-tega ni količinsko preveč, kot tudi, da ga pripravimo na ustrezen način. To pomeni, da ga toplotno obdelamo pri temperaturi, ki je za to primerna, ga ne zažgemo, uporabimo pa tudi primerne maščobe, ki zdravju niso škodljive.

Kdo je fleksitarijanec?

Marsikdo bo rekel, da je fleksitarijanstvo le še ena modna muha, ki se je pojavila v poplavi drugih na spletu. V resnici pa gre morda zgolj za posrečeno skovanko, ki v ljudeh prebudi takšen občutek, saj smo fleksitarijance poznali že precej let nazaj.

Naši stari starši so bili tudi na nek način fleksitarijanci, če so se prehranjevali s sadjem in zelenjavo, ki je rasla na vrtu za hišo, obenem pa so bolj poredko jedli meso. Vsa hrana se je pripravljala doma, jedlo pa se je sezonsko, tako kot je tudi prav.

Kako postati fleksitarijanec?

Če se imate danes za vsejedca, ki se ne prehranjuje najbolj zdravo, prehod v fleksitarijanstvo ne bo preveč boleč. V resnici vam ne bo manjkalo ničesar, le svoje prehranjevalne navade boste nekoliko spremenili. V svoj dan boste vključili pet obrokov, ki bodo dovolj raznoliki, da bo vaše telo dobilo vse, kar potrebuje.

Tudi mesu se vam ne bo potrebno odpovedati v celoti, čeprav ga boste sprva morda nekoliko pogrešali, če veljate ta hip za pravega mesojedca. Na stran boste dali predelane mesnine, kot so salame in klobase, ter si mesne jedi pripravljali sami.

Počasi v spremembe

Ne glede na to, da gre za dieto, ki ne bo brutalno spremenila vsebine vašega krožnika, pa velja v novo obdobje vstopiti počasi in z dobro pripravljenim načrtom. Vsekakor poskrbite, da bo na vaši mizi dovolj beljakovin, ogljikovih hidratov in zdravih maščob.

Pri mesnih pregrehah se držite zmernosti in naj se to zgodi zares malokrat. Fleksitarijanci si meso privoščijo le tu in tam, največ dvakrat na teden. Meso naj bo izbrano in kvalitetno ter seveda nepredelano. Ne pozabite na ribe, ki imajo v sebi veliko pomembnih snovi za zdravje.

Pozitivne posledice fleksitarijanstva

Večina diet bazira na tem, da nam pomagajo znižati prekomerno telesno težo. Fleksitarijanstvo v osnovi ni namenjeno temu, ima pa za stranski učinek seveda tudi to. Z zdravim načinom prehranjevanja in dovolj gibanja se pojavi več energije, napolni nas občutek sreče in več volje do življenja.

Uravna se krvni tlak, kilogrami se približajo idealnim številkam in splošno počutje je na mnogo višji ravni kot prej. Brez pretiranega odrekanja in strogih postov.

Avtor: Zdrava Atmosfera

Na spletnem portalu Zdrava Atmosfera boste na svoj račun prišli vsi tisti, ki vam zdravje predstavlja eno izmed najpomembnejših vrednot. Na spletnem portalu objavljamo članke o lepoti in zdravju, predvsem nasvete, kako poskrbeti za boljše počutje in bolj zdrav način življenja. Zahvaljujemo se vam za obisk in vam želimo lep dan!