torek , 30. avgusta 2022
Mediteranska dieta

Kako učinkovita je lahko mediteranska dieta?

Živimo v času, ko je težko reči, da ne vemo vsaj nekaj malega o zdravju in zdravi prehrani ter o tem, kako vse skupaj vpliva na nas. Splet je na dosegu rok, tam pa kopica nasvetov, člankov in različnih diet, ki obljubljajo izgubo odvečnih kilogramov.

Prav ti so največkrat razlog, da se človek loti katere od diet, a ne vedno. Določene diete so zgolj zdrave za nas, nas naredijo bolj vitalne in srečne, pri tem pa ne občutimo prav nikakršnega pomanjkanja. In ena teh je zagotovo mediteranska dieta, ki si zasluži nekaj več naše pozornosti.

Lahko shujšam s to dieto?

Seveda! In to na način, da niti en dan ne boste lačni, saj boste deležni samih specialitet mediteranskega sveta. Si predstavljate dieto, v kateri nadvse uživate, vmes pa se topijo številke na vaši tehtnici? Prav to se bo zgodilo, če boste sledili tej dieti in se držali še nekaj dodatnih navodil.

Hujšanje z mediteransko dieto
Z mediteransko dieto lahko brez težav shujšamo – in to brez odrekanja.

Prva stvar, ki jo boste morali pri sebi spremeniti, bo način življenja. Konec je lenobnega poležavanja, preskakovanja zajtrka, hitre hrane in kosila iz zamrzovalne skrinje. Tudi rogljiček ob kavi si ne zasluži besede zajtrk. Zaživeli boste kot pravi človek Mediterana.

Zajtrk za zdravje in dušo

Najprej se boste torej naučili jesti zajtrk. Če tega seveda niste počeli že do sedaj, kljub temu pa je pomembno, kaj takrat pristane na vašem krožniku. Zajtrk naj bo sestavljen iz ovsenih kosmičev povsem brez sladkorja, namesto katerega raje narežite vanje nekaj koškov sadja po svojem okusu, le bananam se izognite.

Sladite lahko tudi z domačim medom, a brez pretiravanja. Ne bi kosmičev prav vsak dan? Saj vam jih ne bo treba. Zjutraj si na olivnem olju specite jajce ali dve ter poleg zaužijte kos polnozrnatega kruha. Za malico lakoto potešite z oreščki, ki so bogati z omega 3 maščobnimi kislinami. Naj jih ne bo več kot za eno pest.

Od kosila do večerje

Če ste mislili, da boste pri kosilu bolj gledali v zrak, se motite. Na vrsto pridejo ribe ali perutnina, ki bo pripravljena na žaru, poleg pa na pari dušena zelenjava. Sploh ni potrebe, da je dušena. Lahko je tudi sveža, rahlo kuhana, nič pa ne bo narobe niti s skledo sezonske zelenjave, na katero pa ne vlivajte preveč olja.

Kaj pa večerja? Nič posebnega. Zvečer tako ali tako ni dobro jesti preveč, sploh pa ne težko in mastno hrano, saj ta slabo vpliva na kvaliteto našega spanca. Privoščili si boste kakšno sadje ali nekoliko manj mastne mlečne izdelke. A da bi bila ta dieta zares učinkovita, bo treba ljudi Mediterana posnemati še nekje drugje.

Gibanje na svežem zraku

Za Mediterance je značilno, da so radi zunaj na zraku, še posebej v svojih vrtovih, kjer skrbijo za vedno svežo in odlično zelenjavo. Tudi pridelava najkvalitetnejšega oljčnega olja jim seveda ni tuja. Že res, da tega sami verjetno ne boste počeli, kljub temu pa ni razloga, da se ne bi gibali.

Poiščite si kakšen hobi, ukvarjajte se s športom, telovadite, tecite, pojdite s prijatelji večkrat na partijo tenisa. In ja, če imate možnost, skrbite za svoj vrtiček, ki vam bo dal vse, kar boste potrebovali.

Avtor: Zdrava Atmosfera

Na spletnem portalu Zdrava Atmosfera boste na svoj račun prišli vsi tisti, ki vam zdravje predstavlja eno izmed najpomembnejših vrednot. Na spletnem portalu objavljamo članke o lepoti in zdravju, predvsem nasvete, kako poskrbeti za boljše počutje in bolj zdrav način življenja. Zahvaljujemo se vam za obisk in vam želimo lep dan!